Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Gorod`ській дозор
Сб, 20 квітня 2024
13:02

GOROD`СЬКІЙ ДОЗОР

Влад Фрейзер


17 травня 2019, 18:44

АМУ: Дефіцит коштів освітньої субвенції має покриватись за рахунок державного бюджету України

Асоціація міст України надіслала відповідь на лист Міністерства фінансів України «Щодо освітньої субвенції». У цілому підтримавши необхідність запровадження єдиного ефективного механізму розподілу освітньої субвенції, АМУ звертає увагу, що наявний у 2019 році в окремих місцевих бюджетах дефіцит освітньої субвенції пов’язаний не тільки з озвученими Мінфіном причинами (зокрема, наявність неоптимальної та неефективної мережі шкіл і низька наповнюваність класів у ЗОШ), а й з рядом об’єктивних факторів, які відомі профільним міністерствам.
Зокрема, Уряд у 2018 році змінив стандарти освітніх послуг, визначивши залежність обсягу освітньої субвенції від розрахункової наповнюваності класів. АМУ зауважує, що неможливо в один момент оптимізувати всю мережу відповідно до показників, визначених у формулі розподілу освітньої субвенції. Це потребує певного часу та ресурсу для приведення освітньої мережі до нормативів формули. Однак, на думку АМУ, профільні міністерства обрали шлях «шокової терапії» і не забезпечили належну державну фінансову, інформаційну, політичну підтримку під час перехідного періоду. Тому органи місцевого самоврядування змушені самотужки взяти на себе додаткові фінансові витрати та політичні ризики пов’язані з оптимізацією мережі освітніх закладів.
Погоджуючись із думкою Мінфіну про необхідність оптимізації мережі, Асоціація міст України зауважує, що за умови дотримання визначеної законодавством наповнюваності класів, Міносвіти, як головний розпорядник коштів та Мінфін також мають забезпечити виконання бюджетного законодавства та надати відповідним бюджетам належний ресурс із Державного бюджету України.
Відзначимо, згідно інформацією Асоціації у 2019 році у 32 містах та ОТГ (з 91 громади), які підтвердили наявність дефіциту освітньої субвенції, повністю дотримано норми наповнюваності класів та оптимізовано мережу. Однак дефіцит освітньої субвенції у них складає 547,2 млн гривень (10% від загального обсягу освітньої субвенції доведеного Законом України «Про Державний бюджет України на 2019 рік»), при цьому 148,6 млн гривень ради цих міст уже передбачили у своїх бюджетах на дофінансування обсягів освітньої субвенції. В той же час в обласних бюджетах протягом 2018 року накопичилися значні залишки освітньої субвенції.
Таким чином, формула освітньої субвенції потребує доопрацювання і, на думку Асоціації міст України, поки не може забезпечити справедливий розподіл обсягів освітньої субвенції.
Отже, перерозподіл залишків освітньої субвенції з обласних бюджетів місцевим бюджетам наразі залишається одним із ефективних шляхів виконання бюджетного законодавства у частині гарантованих державою виплат педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти.
Також, на думку АМУ, не сприяє реформі освіти та задекларованому Урядом України підвищенню заробітних плат освітянам запропонований у листі Мінфіну спосіб економії коштів освітньої субвенції, що передбачає перегляд розмірів надбавок та доплат педагогічним працівникам та їх виплату відповідно до наявного освітнього ресурсу. Надбавки та доплати педпрацівникам встановлені чинним законодавством і не можуть бути зменшені з метою економії коштів.
У той же час Асоціація міст України вважає, що дефіцит коштів освітньої субвенції має покриватись за рахунок державного бюджету України.




Переглядів: 221
Усі записи автора | << | >>

Gorod.dp.ua не несе відповідальності за зміст опублікованих на сайті рецензій користувачів, тому що вони виражають думку користувачів і не є редакційним матеріалом.

Gorod`ській дозор | Обговорити тему на форумах | Газета оголошень

Мій gorod.dp.ua:
copyright © gorod.dp.ua
Усі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті