|«« | «« | »» | »»| |
У Харкові оголосили результати фіналу всеукраїнського проекту «Молодь дебатує». Переможцем став Максим Чеботарьов із Дніпра. За його словами, для перемоги знадобилися місяці тренувань, а ніч перед фіналом була безсонною, проте результат того вартий.
Усього в проекті взяли участь близько 400 школярів та школярок із 25 шкіл у 8 регіонах України. Ініціатори проекту, організація Internationales Haus Sonnenberg, мають намір розширити його наступного року. При цьому одним із головних результатів 2017 року стало створення мережі зв'язків між юними дебатантами та дебатантками.
«Навіть якщо ми не будемо проводити цей проект у майбутньому, його учасники самі збиратимуться, щоб грати в дебати, — упевнена керівниця організації Віола фон Крамон-Таубадель. — Але ми, звичайно, будемо дебатувати і в 2018 році».Особливістю німецької методики Jugend debattiert, яка використовується в проекті, є, серед іншого, вибір теми для дебатів — вона повинна бути актуальною, суспільно важливою, задавати певні часові рамки та звучати в формі питання, на яке можна відповісти «так» або «ні». Саме позиції «За» і «Проти» повинні відстоювати учасники дебатів, по двоє з кожного боку.
У фіналі 2017 року обговорювали питання: «Чи потрібно замінити виборче право виборчим обов'язком в Україні з 2019 року?». А брали участь у фінальних дебатах Максим Чеботарьов (Дніпровська спеціалізована школа № 23), Дар'я Баглай (Краматорська ЗОШ № 25 з профільним навчанням), Володимир Сидоренко (Конотопська гімназія) та Ярема-Лука Єлейко (Львівська спеціалізована ЗОШ № 28 з поглибленим вивченням німецької мови).
Заступник Генерального консула Німеччини в Донецьку (офіс у Дніпрі) Петер Шмаль навіть після фіналу не знає, як правильно відповісти на це питання:
«Аргументи обох сторін були дуже сильними, і я б не хотів робити цей вибір. Але я бачу, що українська молодь цікавиться демократичними методами дискусії. Це важливо для нас, тому що ми підтримуємо Україну в її прагненні розвивати демократичні цінності та зближуватися з країнами Євросоюзу».Школярі та школярки, які взяли участь у проекті, продовжують дебатувати і після фіналу. У цьому році вони їздять одне до одного на виїзні ігри, спілкуються в мережі, допомагають кожне кожному шукати інформацію та тренуватися:
«Ми часто думаємо, що є «дорослі» теми, не характерні для підлітків. Але на проекті вони говорять про це, ставлять одне одному важливі питання», — пояснює координаторка проекту Ольга Пішель.За її словами, у наступному році проект продовжить розширюватися не лише географічно, але й тематично — організатори хочуть проводити профільні дебати, приділити ще більше уваги сферам екології, енергозбереження, інклюзії, запрошувати експертів із різних галузей ділитися своїми знаннями.
«Нам важливо налагодити зв'язки з громадянським суспільством на місцях. Адже це проект про демократію й активну громадянську позицію, уміння її відстоювати, — вважає Ольга Пішель. — Децентралізація переносить життя та прийняття рішень до громади. Важливо, щоби діти підключалися до цього життя. А за дітьми — і їхні батьки».Із нею згодна Віола фон Крамон-Таубадель:
«Наша організація була створена в 1949 році в післявоєнній Німеччині як інструмент запобігання конфліктів. І за ці роки ми на власному досвіді переконалися, що стабільне демократичне суспільство, освічені й активні громадяни дуже важливі для будь-якої політичної партії, будь-якої місцевої влади. Дебати допомагають з'явитися таким громадянам. Це як камені, кинуті до води — із кожним роком кола на воді від цього проекту стають все більшими та більшими».Постійний, із року в рік розвиток важливий і для учасників. Переможець 2017 року, учень Дніпровської спеціалізованої школи № 23 Максим Чеботарьов бере участь у дебатах вже третій рік, у «Молодь дебатує» — другий рік. Минулого разу він дійшов до фіналів регіональних етапів, цього разу — переміг.
«Я весь цей час працював над собою, дивився відео різних турнірів у інтернеті, сам брав участь. Познайомився з багатьма досвідченими дебатантами, вони давали мені корисні поради, — ділиться секретами успіху переможець проекту. — У цілому, потрібно засвоїти багато інформації та працювати над навичками. А це дуже приємний процес, адже я читаю книги, дивлюся фільми, спілкуюся з людьми. І дебатую».Цього літа на Максима очікує вступ до вишу. Для себе він вибрав Харківський юридичний університет ім. Ярослава Мудрого — саме там і з його допомогою відбувся фінал проекту.
«Я радий бачити таких молодих, але вже надзвичайно досвідчених дебатантів, — зізнався проректор вузу з наукової роботи Юрій Барабаш. — Судячи з того, що я сьогодні почув на дебатах, вони вже готові бути студентами найкращих університетів України, в тому числі й нашого».Педагог Світлана Нетьосова, що тренувала Максима, радіє за свого підопічного. За її словами, ерудованість і працьовитість Максима були підкріплені упевненістю в собі, яка з’явилася цього року. Це й стало рецептом успіху. А взагалі Максим — вже другий переможець дебатів, що виховала Світлана. І в підготовці найважливіше — постійні тренування, вважає наставниця:
«На тренуваннях саме вони повинні працювати, а не педагог. Я читаю 5-10 хвилин теорії, а потім вони починають грати — це й окремі елементи дебатів, і повні тренувальні ігри. Чим більше тренувань, тим краще результат».Починати підготовку краще з найелементарніших тем, вважає вчителька: «Кого краще тримати вдома: кішку або собаку?», «Де ліпше купувати продукти: в супермаркеті або на ринку?», «Де найкраще жити: у місті чи в селі?». І лише потім переходити до більш складних, соціально важливих тем». За словами Світлани Нетьосової, дебати надзвичайно важливі для дорослого життя — вони вчать робити вибір, контролювати час, шукати інформацію, бути толерантними.
Толерантність до опонента — важлива частина формату Jugend debattiert, на якому заснований проект «Молодь дебатує». І дебати завжди будуть одним із майданчиків, де можна переконатися в необхідності інклюзії дітей із особливими потребами. У цьому році в проекті брали участь школярі та школярки з Житомирської спеціальної школи-інтернату № 1, де навчаються діти з проблемами зору. За словами педагога Людмили Кошарської, яка тренує цих дітей, дебати підвищують їхню самооцінку, показують дітям із особливими потребами, що вони можуть на рівних змагатися з іншими дітьми, і, що не менш важливо, співпрацювати з ними, бути повноцінними членами команд.
«Наші учні та учениці не обмежені в пошуку інформації, мають такий же доступ, як і всі інші. Щоправда, їм потрібно для цього трохи більше часу, іноді ще й допомога. Проте до дебатів вони підходять не менше підготовленими, ніж будь-який інший учасник. Зараз у нашій групі 8 дітей, які загорілися цією ідеєю, тренуються, дебатують».За словами Ольги Пішель, проект відкритий для нових шкіл, нових регіонів — прохання від навчальних закладів включити їх до проекту надходять постійно:
«Рушійна сила проекту — педагоги, які горять цією ідеєю та готові присвятити їй свої особисті час та сили. Потрібна й підтримка адміністрації школи — без цього повноцінна участь неможлива. І для включення нового регіону бажана участь, щонайменше, двох шкіл. Адже вони повинні тренуватися одна з одною, проводити регіональні турніри. Але ми завжди відкриті для пропозицій — школи, вчителі, громадські організації. Попереду ще цілий рік і багато дебатів».Хронологію проекту, новини та інші подробиці можна дізнатися на сайті «Молодь дебатує» та на офіційній сторінці проекту в Facebook.
![]() |
Gorod`ській дозор |
![]() |
Фоторепортажі та галереї |
![]() |
Відео |
![]() |
Інтерв`ю |
![]() |
Блоги |
Новини компаній | |
Повідомити новину! | |
![]() |
Погода |
![]() |
Архів новин |