Ця премія виникла з бажання видавництва «Ранок» підтримати вчителів, що стоїчно продовжують свою справу, рухаються вперед, навчають і навчаються.
Викладач циклу природничих дисциплін в одному з ліцеїв Дніпра Богдан Завидовський став «Учителем-новатором», переможцем однієї із 6 номінацій премії.
«Коли я писав заявку на участь у премії «Ранкові зорі», то, звісно, очікував отримати визнання своєї роботи, але, крім цього, ще й мати можливість надихнути інших вчителів своїм життєвим і професійним досвідом. Маю сподівання, що мої ідеї та підходи можуть стати прикладом для інших вчителів», — каже пан Богдан.
Перемога в номінації «Учитель-новатор» була для нього приємною несподіванкою. Але, як каже педагог, ця нагорода підтверджує, що його працю і внесок у розвиток української освіти помітили й оцінили та що всі вкладені зусилля були варті того.
Богдан Завидовський родом із Донецька. Його батьки теж були вчителями, тож, як каже він, мабуть, саме це і підштовхнуло його до вибору майбутньої професії. Хоча ще сім років до переходу в освітню сферу пан Богдан працював у біотехнологічній галузі. Досвід, отриманий під час роботи на виробництві, допоміг вчителю виробити власний підхід до викладання хімії, біології та інших природничих предметів у школі.
«Основна ідея мого підходу в тому, що не існує окремо фізики, хімії, біології, а є контекст життя, в якому явища, про які ми говоримо на уроках, існують поруч з нами. І якщо бути уважним, то можна побачити більше й показати це іншим», — розповідає вчитель.
Під час війни Богдану Завидовському також довелося подолати багато викликів. Ще у 2014 році він разом із родиною опинився в окупації та прожив так кілька місяців, перш ніж зміг виїхати до Дніпра. Саме там вже як вчитель він «зустрів» початок повномасштабного вторгнення. Разом зі своїми учнями він брав участь у різних волонтерських проєктах, пройшов через важкий період блекаутів і навчання в підвалі школи.
Попри це, він активно бере участь у різних освітянських форумах, конференціях, проводить власні вебінари, а ще є ментором для вчителів із деокупованих територій. Його учні стали переможцями низки змагань, конкурсів робіт МАН, олімпіад, до того ж частина з його вихованців продовжувала навчатися з ним навіть із тимчасово окупованих територій. Аби зацікавити дітей вивченням природничих наук, пан Богдан використовує на уроках різні методи й прийоми. Він розробив багато презентацій і відеоуроків, пропонує дітям створювати власні проєкти, досліди й навіть дозволяє використовувати штучний інтелект для креативних ідей.
Учитель зауважує:
«Для мене участь у премії - безумовно стимул для саморозвитку. Коли я розумію, що моя робота є цінною та може надихати інших, з’являється бажання шукати нові методики та ідеї, які зроблять мої уроки ще цікавішими та ефективнішими. Як будь-якому вчителю, мені важливо було отримати підтримку й розуміння того, що я на правильному шляху».
Друге місце в номінації «Учитель-новатор» посіла викладачка хімії з Нікополя — Інна Ободзинська. Як і Богдан Завидовський, в освітній сфері вона працює нещодавно: до цього була економістом, але за підтримки рідних вирішила почати займатися улюбленою справою — викладати іншим.
Зараз, попри постійні обстріли збоку окупованої території Запорізької області, зокрема ЗАЕС, яка знаходиться за кілька кілометрів від Нікополя, пані Інна та її учні працюють над різними проєктами й беруть участь у освітніх конференціях та форумах. Вчителька сподівається, що незабаром війна закінчиться, і після трьох років дистанційного навчання вона нарешті зможе зустрітися зі своїми учнями в класі.
«Останні два роки моя професійна мрія — працювати у школі, реальній школі, реальному кабінеті, зі справжніми учнями, а не з невеличкими квадратиками у ZOOM-конференції. У цьому бажанні мої учні зі мною повністю солідарні», — каже вона.
Кожен український вчитель, який використовує підручники видавництва у своїй роботі, міг розказати свою історію та стати переможцем в одній з пʼяти номінацій.
Уявіть собі, надійшло 1400 анкет. І це були такі щемливі історії, що просто… Люди розповідали про своє життя та виїзд з окупації. Як вчать дітей любити Україну попри всі труднощі. Це вражає і надихає, — поділився директор ТОВ Видавництво «Ранок» Віктор Круглов.
Роботи й анкети учасників оцінював генеральний директор видавництва «Ранок» Віктор Круглов, а також запрошені експерти: Леся Литвиненко, засновниця освітньої платформи «Всеосвіта», Ірина Міньковська, співзасновниця освітнього центру «Я і моя школа» й одна з авторок Концепції реформи Нової української школи, та Ірина Пасько, кандидатка філологічних наук, аналітикиня медіаресурсу «Нова Українська Школа» й представниця ГО «Смарт освіта».
Загалом премія мала шість номінацій: «Незламний учитель», «Інноваційний учитель», «Учитель-наставник», «Результативний учитель», «Учитель-новатор» та номінацію «Зірковий учитель» — головну відзнаку премії «Ранкові зорі». Лауреатів відзначили грошовою винагородою в 10 тисяч гривень (переможця номінації «Зірковий учитель» — 25 тисяч гривень). Також журі нагородили спецвідзнаками деяких півфіналістів премії, які отримали по 1 000 чи 5 000 гривень.
Премію планують зробити щорічною.
![]() |
Gorod`ській дозор |
![]() |
Фоторепортажі та галереї |
![]() |
Відео |
![]() |
Інтерв`ю |
![]() |
Блоги |
Новини компаній | |
Повідомити новину! | |
![]() |
Погода |
![]() |
Архів новин |