Київські фахівці з метробудування знайшли спосіб здешевити спорудження Дніпропетровського метрополітену. Про це на прес-конференції 16 грудня повідомила голова Дніпропетровської облдержадміністрації Надія Дєєва.
Крім того, як повідомила Надія Дєєва, пропозиції київських фахівців за умови успішного втілення у життя дадуть змогу скоротити і час, необхідний для завершення другої черги метрополітену.
Як розповів журналістам один із авторів цих пропозицій, президент Української державної корпорації «Укрметротунельбуд» Володимир Петренко, дніпропетровське метро, проект якого був розроблений і затверджений за радянських часів, задумувалося, у тому числі, і як об’єкт цивільної оборони, який мав знаходитись на великій (40-60 метрів) глибині та мати чавунне оздоблення тунелю, що, безумовно, збільшувало його вартість. Пропозиція ж київських фахівців принципово відрізняється.
«Ми запропонували варіант — це вийти вже з першої пускової дільниці на другу на мілке залягання. Що це дасть? Звичайно, складна буде перехідна дільниця з глибокого залягання на мілке, але вийшовши на мілке залягання ми відразу відходимо від тих трудомістких процесів, вибухів, переходимо на цивілізоване будівництво», — заявив Володимир Петренко.
Київські метробудівельники переконані, як зазначив Володимир Петренко, що зменшення глибини пролягання метро до 10-15 метрів дасть можливість заощадити щонайменше третину коштів, а також зробити підземку більш безпечною. Крім того, столичні спеціалісти пропонують заощадити на матеріалі — замість чавуну використовувати залізобетон з ґумовим ущільненням.
Довідка: Наймолодший в Україні Дніпропетровський метрополітен був відкритий наприкінці 1995 р. і на сьогоднішній день складається з однієї гілки загальною довжиною 7,8 км із шістьома станціями. Будівництво 1-й черги метрополітену в Дніпропетровську почалося в 1981 р. Проектом передбачалося спорудження лінії довжиною 11,8 км із дев'ятьома станціями. У 1995 р. введений в експлуатацію перший пусковий комплекс — довжина лінії 7,8 км із шістьома станціями. Будівництво було законсервовано з 1996 по 2003 роки.
Протягом 2004 р. на будівництво ділянки другої черги метрополітену, що з'єднає залізничний вокзал із центром міста, було виділено в цілому 40 млн грн: 25 млн грн — із державного бюджету, 10 млн грн — з обласного і 5 млн грн — із міського. Будівельники метрополітену за рік пройшли більше 120 м стовбурів і тунелів, виконали запланований обсяг робіт з енергозабезпечення об'єкта. У ході будівництва другої черги в цілому треба буде пройти 2 019 м тунелів, обладнати три шахтних стовбури. Завершення названого обсягу робіт планується протягом трьох років. Будівництво 1 км метрополітену нині складає близько 50 млн дол. США.
Еще года два назад говорили о том что если приобрести импортныое оборудывание, все пойдет гораздо быстрее, причем стоило оно не так уж дорого, но видать нашему руководству откатов не предложили, поэтому будем дальше копать ногтями!!! Ответить | С цитатой
Если бы захотели, давно бы уже сделали. Кому то выгодно затягивать строительство и отмывать на нем деньги, вот и все. Ответить | С цитатой
Хана центру родного города Ответить | С цитатой
Они что там, ломом метро пробивают?
Под Ла-Маншем за это время тонель прорыли, а у нас страдания: от ЦУМа до вокзала... Ответить | С цитатой